Τετάρτη, 4 Αυγούστου 2010

Μερικοί εκπαιδευτικοί είναι λιγότεροι ίσοι από τους άλλους, κατά την κ. Διαμαντοπούλου…

_1_~1 Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν την Α. Διαμαντοπούλου. Πληροφορίες που φθάνουν στα χέρια μας μιλούν για σωρεία καταγγελιών που φθάνουν στο γραφείο της Α. Διαμαντοπούλου και έχουν στο στόχαστρο την ίδια την Υπουργό Παιδείας την οποία κατηγορούν για μεροληπτικές αποφάσεις και πρακτικές βολέματος των ημετέρων της. Εμείς δεν...  ξέρουμε τι ακριβώς ισχύει πάντως αν κρίνουνε από την επιστολή που μας έστειλε υπάλληλος από το γραφείο της ίδιας της Υπουργού (!), το θέμα είναι σοβαρό και μας πληροφορούν ότι έχει πάρει προεκτάσεις. Και αυτήν δεν είναι η μόνη καταγγελία, αφού όπως μας λένε πολλοί ακόμα εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να φθάσουν στα άκρα.

Στην παρακάτω επιστολή, η δασκάλα Μ. Κωτσίδου- με 29 χρόνια υπηρεσίας όπως ισχυρίζεται- χρησιμοποιεί μία φράση που τα λέει όλα κατά την άποψή μας. "Παρατηρείται μέσω των αποφάσεων σας ως σήμερα ότι όσοι σας στηρίζουν πολιτικά είναι αποδέκτες των δεδομένων δικαιωμάτων τους και όσοι έχουν αντίθετη άποψη με εσάς τιμωρούνται". Άραγε τι έχει να πει για όλα αυτά η κ. Διαμαντοπούλου; Θα απαντήσει ή βρίσκεται σε διακοπές κατ' εντολήν του Πρωθυπουργού;...

Αθήνα, 27 Ιουλίου 2010

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η απόφαση μου να σας στείλω αυτήν την επιστολή οφείλεται σε δύο λόγους: πρώτος είναι ότι τα γραπτά μένουν και μπορούμε πάντα να ανατρέξουμε σ' αυτά και δεύτερος είναι ότι θεωρώ υποχρέωσή μου να σας καταστήσω και συνολικά ενήμερη για την άποψη μου σε ένα θέμα που δεν περιορίζεται στο στενό πυρήνα μίας προσωπικής αδικίας, αλλά ανάγεται σε μία συνολικότερη αντίληψη σας, ότι οι προσωπικές και πολιτικές διαφορές που μπορεί να υφίστανται μεταξύ προϊστάμενου -υφισταμένου όταν λειτουργούν στο Δημόσιο τομέα το τελικό αποτέλεσμα είναι να πλήττονται τα στοιχειώδη συμφέροντα των εργαζομένων από την έλλειψη αυτής της άσκησης επιλογών. Παρατηρείται μέσω των αποφάσεων σας ως σήμερα ότι όσοι σας στηρίζουν πολιτικά είναι αποδέκτες των δεδομένων δικαιωμάτων τους και όσοι έχουν αντίθετη άποψη με εσάς τιμωρούνται. Προς μεγάλη έκπληξη μου διαπιστώνω σε όλο αυτό το διάστημα εκτέλεσης των υπουργικών καθηκόντων σας να διαψεύδετε τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για μία νέα φιλοσοφία διοίκησης και διαχείρισης των δημοσίων θεμάτων αλλά και αξιοποίησης των δημιουργικών δυνάμεων του ελληνικού δημοσίου. Και βέβαια το έλλειμμα αξιοκρατίας γίνεται άμεσα αντιληπτό από την επιλεκτικότητα σας στην ισονομίας που έχετε επιβάλλει στο Υπουργείο, παρότι ακούτε από παντού ότι σημαντικό κομβικό σημείο είναι επιτέλους στην Ελλάδα να αντιμετωπίζονται οι πολίτες - εργαζόμενοι επί ισότιμης βάσης με πλήρη άρση των αδικιών που προκύπτουν από το ρουσφετολογικό κράτος.

Αναφέρομαι ειδικότερα στους τρόπους διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο στην περίπτωση της εκπαίδευσης είναι ό,τι πολυτιμότερο έχει στα χέρια της η εκάστοτε πολιτική ηγεσία για να δημιουργήσει, να συνθέσει και τελικά να δώσει νέα παραγωγική ώθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία, αξιοποιώντας τον πλούτο δυνάμεων όσων εκπαιδευτικών όχι μόνο δύνανται αλλά- το κυριότερο- ζητούν να προσφέρουν περισσότερα με τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Μ' αυτό το δεδομένο είναι άδικο αυτό που συντελείται τους τελευταίους μήνες εις βάρος του προσώπου μου και της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας ως δασκάλα με 29 χρόνια προϋπηρεσίας σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιφέρεια αλλά και σε θέσεις ευθύνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκπροσωπώντας κατά καιρούς το Υπουργείο Παιδείας. Και δεν είναι άδικο μόνο για μένα προσωπικά αλλά για όλο τον κλάδο διότι δεν αφήνετε περιθώριο οι γνώσεις των εκπαιδευτικών που αποκτήθηκαν με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου να χρησιμοποιηθούν και να υπάρξει ανταποδοτικό όφελος για την παιδεία.

Στη σημερινή οικονομική κρίση που διανύει η χώρα, όπου το εισόδημα κάθε δημόσιου λειτουργού έτσι και του εκπαιδευτικού πλήττεται βαρέως, θα περίμενε κανείς από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να φέρεται και να συμπεριφέρεται απέναντι στο ανθρώπινο δυναμικό της, έτσι ώστε η διαμόρφωση των αποφάσεων της να γίνεται με γνώμονα τα δικαιώματα που προβλέπει η νομοθεσία για να μπορέσει ο εργαζόμενος να αντεπεξέλθει αξιοπρεπώς στη δύσκολη οικονομική συγκυρία με τη μείωση των μισθών. Περιμέναμε από εσάς κυρία Υπουργέ όχι μόνο να εγκαινιάσετε αλλά και να εφαρμόσετε στην πράξη τα νέα ήθη διαφάνειας, αξιοκρατίας, δίκαιης αξιολόγησης του κάθε εκπαιδευτικού χωρίς να κλείνετε τις πόρτες σε όσους «δεν τους πάτε» και να τις αφήνετε ανοιχτές σε όσους «είναι του δικού σας κλίματος». Περιμέναμε να προστατεύετε τα αναφαίρετα δικαιώματα του εργαζόμενου χωρίς να υπόκεινται σε εμπλοκές σκοπιμοτήτων. Κυρία Υπουργέ, Δεν πιστεύω ότι ως εργαζόμενη έχω μόνο υποχρεώσεις, θεωρώ ότι έχω και δικαιώματα που μου δίνουν οι γνώσεις μου και η επάρκεια μου στην ενεργό εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν προτίθεμαι επίσης να ζητήσω κανενός είδους εξυπηρέτηση ή ευνοϊκή μεταχείριση, ούτε και ζήτησα ποτέ από εσάς ή συνεργάτη σας.

Πριν λίγες μέρες ακυρώσατε με απόφασή σας την θετική εισήγηση που έκαναν μέλη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβούλιο για την έγκριση της απόσπασής μου σε σχολείο της Α' Αθήνας από τη Βέροια. Με 29 χρόνια προϋπηρεσίας, με μόνιμη κατοικία στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, με δεδομένη την αδυναμία μου να συντηρώ δεύτερο σπίτι τη συγκεκριμένη περίοδο οικονομικής πίεσης στην περιοχή που είναι η οργανική μου θέση (Βέροια), εσείς κρίνατε σκόπιμο για ακόμα μία φορά να απορρίψετε το εύλογο αίτημά μου να αποσπαστώ σε ένα από τα σχολεία της συγκεκριμένης περιφέρειας. Γνωρίζετε, άλλωστε, ότι τα έτη υπηρεσίας είναι πρωταρχικό μετρήσιμο κριτήριο σε όλες τις εκπαιδευτικές δράσεις επιλογών στελεχών του Υπουργείου Παιδείας. Κυρία Υπουργέ, Πιθανότατα όλα αυτά τα οποία σας παραθέτω, τα γνωρίζετε. Δε θέλω όμως να πιστέψω ότι τα κίνητρά σας είναι η επαγγελματική και οικονομική μου εξόντωση, γεγονός ασύμβατο με τις αξίες του πολιτικού χώρου που εκπροσωπείτε. Αυτό για το οποίο όμως είμαι με βεβαιότητα πεπεισμένη είναι ότι στο πρόσωπο το δικό μου βάλλεται o κάθε ενεργός εκπαιδευτικός λειτουργός, ο οποίος με φιλότιμο προσπαθεί να κρατηθεί στα πόδια του και να κρατήσει όρθια την ποιότητα της εκπαίδευσης στο «νέο σχολείο» που είναι κοινό όραμα όλων μας.

Με εκτίμηση, Μαρούλα Κωτσίδου ΔΑΣΚΑΛΑ

πηγή: fimotro