Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

71ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα μαθηματικά, «Ο ΘΑΛΗΣ»

 

thalis Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 71o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.), «Ο ΘΑΛΗΣ», στα μαθηματικά, το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 9.00 π.μ.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 22α Οκτωβρίου 2010, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ.Ε. κ΄ Ε.Ε. όπου ανήκουν.

Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα συγκροτήσουν τις τοπικές επιτροπές (ανά νομό) σε συνεργασία με τα τοπικά παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. (όπου αυτά υπάρχουν) για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και θα ορίσουν τα εξεταστικά κέντρα και τους επιτηρητές.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες, θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης και γι’ αυτό θα απαιτηθούν κόλλες αναφοράς.

Τα γραπτά των μαθητών θα αποσταλούν για βαθμολόγηση στην Επιτροπή Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. στην Αθήνα ή στα κατά τόπους Παραρτήματά της (όπου υπάρχουν). Tα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στις τοπικές Νομαρχιακές Επιτροπές.

Οι μαθητές που θα διακριθούν στο διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», θα κληθούν να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», που θα διεξαχθεί στις 15 Ιανουαρίου 2011. Στη συνέχεια οι διακριθέντες στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 26 Φεβρουαρίου 2011, προκειμένου να επιλεγεί η εθνική ομάδα που θα λάβει μέρος στην 28η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ρουμανία, Μάιος 2011), στην 15η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Κύπρος, Ιούνιος 2011) και στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ολλανδία, Ιούλιος 2011).

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό είναι προαιρετική.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34, 106 79 Αθήνα, τηλέφωνα: 210-36.16.532, 210-36.17.784, στο fax: 210-36.41.025, και στην ιστοσελίδα: www.hms.gr

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Ημερίδα Σ.Ε.Π. Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δωδεκανήσου με το ΚΕ.ΣΥ.Π. ΡΟΔΟΥ, τα ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. Ν.ΡΟΔΟΥ και τον ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΡΟΔΟΥ σας προσκαλούν στην ημερίδα ενημέρωσης των καθηγητών που εφαρμόζουν το θεσμό του Σ.Ε.Π. στη Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου, το Σάββατο 30/10/2010, από ώρα 10.00 – 13.00 στον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου (ΕΝΥΔΡΕΙΟ).

ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Π.2010.pdf [327,1KB]

Συνέλευση αδιορίστων, ωρομισθίων και αναπληρωτών την Κυριακή 24/10 στα γραφεία της ΟΛΜΕ

 

Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και…

- οι μαθητές και οι γονείς κινητοποιούνται γιατί τα σχολεία τους δεν έχουν δασκάλους και καθηγητές

- οι προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ παραβιάζουν κάθε εργασιακό δικαίωμα όταν οι επιμορφώσεις γίνονται εκτός ωραρίου, δεν έχει ακόμα οριστεί πότε και πώς θα πληρώνονται, παραμένει θολό το ζήτημα της προϋπηρεσίας, αν και αναπληρωτές τους ζητείται να υπογράφουν παρουσιολόγιο, αντιμετωπίζονται από διευθυντές και προϊσταμένους σαν τα παιδιά για όλες τις δουλειές

- οι προσλήψεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι «δειγματοληπτικές», ενώ σε κάποιες ειδικότητες δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός, τα αντισταθμιστικά προγράμματα της ενισχυτικής και της πρόσθετης διδασκαλίας είναι στον αέρα.

- τα ειδικά σχολεία είναι τα μεγαλύτερα θύματα της πολιτικής των περικοπών, στην παράλληλη στήριξη οι προσλήψεις γίνονται με καθεστώς ιδιωτικών εκπαιδευτικών και ταβάνια πέφτουν σε κεφάλια μαθητών και εκπαιδευτικών

- η κυβέρνηση ετοιμάζει μετά τις εκλογές νέα μέτρα περικοπής μισθών, εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων

Όλοι και όλες αποφασίζουμε συλλογικά τη δράση και τις κινητοποιήσεις.

Να ενώσουμε τη φωνή μας με τους μαθητές μας, τους γονείς τους, τους υπόλοιπους εργαζόμενους ενάντια στον εργασιακό μεσαίωνα που μας ετοιμάζουν

21-10-10 Προσλήψεις αναπληρωτών κλάδου ΠΕ09 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2010-11 προσλαμβάνονται 22 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ09-Οικονομολόγων για τα σχολεία Γενικής Παιδείας.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από   22   μέχρι   26   Οκτωβρίου   2010.

Ο πίνακας με τα ονόματα των αναπληρωτών είναι αναρτημένος εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

21-10-10 Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την πρόσληψη 25 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ή/και της γραφής Braille για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε δομές της Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2010-2011.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου έως και την Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010.

Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

“Ασφάλεια των μαθητών” – έγγραφο του 3ου Γραφείου ΔΔΕ Δωδεκανήσου

 

Υπενθυμίζουμε στους Διευθυντές των Σχολείων ότι η ασφάλεια των μαθητών είναι υψίστης σημασίας. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, πρέπει:

1. να βεβαιωθούμε ότι οι πυροσβεστήρες είναι γεμάτοι

2. οι πόρτες ανοίγουν εύκολα σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς

3. οι σκάλες είναι ασφαλείς και δε γλιστρούν

4. οι κουπαστές στις σκάλες να είναι γερά στερεωμένες

5. όλες οι πόρτες εξόδου να παραμένουν ξεκλείδωτες

6. στο προαύλιο του σχολείου να μην υπάρχουν γυαλιά ή άλλα υλικά που μπορούν να τραυματίσουν τους μαθητές ή να χρησιμοποιηθούν από κάποιο μαθητή εναντίον άλλου

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος είναι συνήθως που προκαλούνται ζημιές στο σχολείο και συμπλέκονται οι μαθητές. Γι’ αυτό ελέγξτε αν οι εφημερεύοντες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους ανά πάσα στιγμή.

ΜΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ: Βεβαιωθείτε ότι οι μαθητές φεύγουν από το σχολείο άμεσα και με ασφάλεια.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ας δώσουμε πρώτοι εμείς το καλό παράδειγμα. Οι καθηγητές θα πρέπει να είναι συνεπείς στην ώρα τους για τα μαθήματα, τουλάχιστον 10 λεπτά πριν από την έναρξη του σχολείου, και να επιτρέπουν στους μαθητές να φύγουν μόνο αφού χτυπήσει το κουδούνι. Έτσι αποτρέπονται τα ατυχήματα και οι μαθητές παραμένουν ασφαλείς.

Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου για την καλύτερη οργάνωση και εποπτεία του σχολείου.

Το Μνημόνιο “ροκάνισε” και τις σχολικές βιβλιοθήκες…

 

Ρεπορτάζ:esos.gr

Με νέα απόφαση του υπ. Παιδείας αναστέλλεται η αρχική  απόφαση με αριθμ. Πρωτ. 121829/Γ7/30-09-2010, «Πλήρωση κενών ή κενούμενων θέσεων Εκπαιδευτικών με απόσπαση, ως Υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών και Υπευθύνων & μελών Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων στις Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης, για το Σχολικό Έτος 2010-2011».

Το υπ. Παιδείας καλεί τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την αναστολή της διαδικασίας.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

gview

Ενημέρωση για την Α Φάση εισαγωγικής επιμόρφωσης στα Δωδεκάνησα 2010-2011

 

Η εισαγωγική επιμόρφωση στο Νομό Δωδεκανήσου, υλοποιείται από το ΠΕΚ Πειραιά (http://pek-peiraia.att.sch.gr/index.php ) θα πραγματοποιηθεί:

· στο σχολικό συγκρότημα του Καζουλείου (2ο Λύκειο & 4ο Γυμνάσιο Ρόδου)

· τις εξής ημερομηνίες: πρώτο τριήμερο την Παρασκευή 29/10/2010 από τις 16.30 έως τις 21.20 το Σάββατο 30/10/2010 από τις 8.30 έως τις 15.00και την Κυριακή 31/10/2010 από τις 8.30 έως τις 13.20

· τα επόμενα τριήμερα (με αντίστοιχες ώρες) είναι 19,20,21/11/2010, και 3,4,5/12/2010 με ενδεχόμενο το τριήμερο19-21 Νοεμβρίου να μεταφερθεί και να γίνει 26-28 Νοεμβρίου.

'Όλα τα τμήματα είναι μεικτά αναπληρωτών και νεοδιόριστων. Το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν οι αναπληρωτές θα είναι διαφοροποιημένο και θα ανακοινωθεί σύντομα.

Για την καλύτερη ενημέρωση σας οι νέες πληροφορίες που αφορούν την εισαγωγική επιμόρφωση θα αναρτώνται στο ιστολόγιο http://steliosorfanos.blogspot.com

Ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04

Δωδεκανήσου

Στέλιος Ορφανός

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Οδηγίες του υπ. Παιδείας για τις καταλήψεις των μαθητών

 

  • Αποκλειστικό Ρεπορτάζ:esos.gr

To ισχύον θεσμικό πλαίσιο περί  διατάραξης της  ομαλής λειτουργίας σχολείων και της απώλεια διδακτικών ωρών υποενθυμίζει η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου με εγκύκλιο που υπέγραψε και απέστειλε προς όλα τα σχολεία.

Η υφ. Παιδείας δίνει επίσης σειρά οδηγιών  προς τους Διευθυντές των σχολείων για να εφαρμόσουν, οι οποίες έχουν ως εξής: 

Σε σχέση με το θέμα της αντιμετώπισης των κινητοποιήσεων των μαθητών επισημαίνεται η ευθύνη και ο καθοριστικός ρόλος, τον οποίο μπορούν να ασκήσουν τόσο τα στελέχη της εκπαίδευσης – πρωτίστως ο Διευθυντής κάθε Σχολικής Μονάδας, αλλά και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Προϊστάμενος Γραφείου και ο Περιφερειακός Διευθυντής – όσο και οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο. Βασικός στόχος είναι η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η αποφυγή της απώλειας πολύτιμου διδακτικού χρόνου. Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο[i], μπορούν να εφαρμοστούν οι ακόλουθες πρακτικές: 

Α. Αξιοποίηση όλων των πλαισίων διαλόγου και επικοινωνίας με τους μαθητές

- Εξάντληση των δυνατοτήτων διαλόγου με τα 15μελή Συμβούλια και τις μαθητικές κοινότητες. Ο διάλογος πρέπει να γίνεται σε κλίμα σεβασμού, αποδοχής, υπευθυνότητας, αλληλοκατανόησης, αποφυγής αντεγκλήσεων και εντάσεων και με επίγνωση ότι ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι και παιδαγωγικός στην κατεύθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας.

- Εξάντληση των πλαισίων και των ευκαιριών επικοινωνίας και επαφής με τους μαθητές. Στην κατεύθυνση αυτή καθοριστική μπορεί να είναι η συμβολή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχοντας καθημερινή επαφή με τους μαθητές έχουν αναπτύξει τις σχέσεις και τους διαύλους επικοινωνίας που τους επιτρέπουν να συζητούν με τους μαθητές, τόσο κατά το διάστημα των συζητήσεων που προηγούνται μιας κινητοποίησης, όσο και κατά τη διάρκειά της.

- Ενεργοποίηση των Σχολικών Συμβουλίων. Το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο εκπροσωπούνται μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, πρέπει να αξιοποιηθεί ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης και αναζήτησης τρόπων επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης συναίνεσης. Στο πλαίσιό του μπορούν οι μαθητές έγκαιρα να θέσουν τα προβλήματα που τους απασχολούν. Για το σκοπό αυτό, όπως προβλέπεται (άρθρο 51 του Ν. 1566/85) «ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας συγκαλεί το σχολικό συμβούλιο, προκειμένου να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου», και μάλιστα λόγω του κατεπείγοντος της περίπτωσης «είναι δυνατόν η πρόσκληση να επιδίδεται στα μέλη την προηγούμενη της συνεδρίασης». Στην περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα συνεδρίασης στο χώρο του σχολείου, πρέπει να βρεθεί λύση με την αναζήτηση κατάλληλου χώρου σε όμορη σχολική μονάδα της Α/θμιας εκπαίδευσης ή στο γραφείο της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή στο δήμο.

Β. Εξασφάλιση πλήρους ενημέρωσης μαθητών, γονέων, τοπικής κοινωνίας

- Συγκέντρωση όλης της απαραίτητης πληροφόρησης σχετικά με τις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και σχετικά με θέματα τοπικού ενδιαφέροντος που απασχολούν τους μαθητές.

- Πρόσκληση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου Γραφείου ή του Περιφερειακού Διευθυντή, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και της τοπικής κοινωνίας και αποσαφήνιση διαφόρων πτυχών θεμάτων που απασχολούν τους μαθητές.

Γ. Διαμόρφωση κοινού πλαισίου αντιμετώπισης (αποφυγή σύγχυσης)

- Αξιοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη διεξοδική συζήτηση των προβλημάτων που απασχολούν τους μαθητές, για την πλήρη ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών και για τη διαμόρφωση κατά το δυνατόν κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών.

- Τακτική επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων του σχολείου. Η πρακτική αυτή συμβάλλει καθοριστικά στην ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων και των μελών του, αλλά και αποτελεί πλαίσιο για τη διαμόρφωση κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών.

- Αξιοποίηση όλων των ευκαιριών επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών (επίδοση ελέγχων, εορταστικές εκδηλώσεις κ.λ.π.) για τη συζήτηση των θεμάτων που πιθανόν απασχολούν τα παιδιά τους, για τη διαμόρφωση συναντίληψης και τη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος.

- Ενημέρωση του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου, η συμβολή του οποίου μπορεί να είναι σημαντική στην αποφυγή προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και στη διαμόρφωση θετικού κλίματος. 

[1]: Ισχύον θεσμικό πλαίσιο:

Κινητοποιήσεις μαθητών:

-          Απώλεια διδακτικών ωρών: 22143/Γ2/21.2.08 (ΦΕΚ 357 Β΄)

-          Διατάραξη ομαλής λειτουργίας σχολείων: Π.Ν.Π. 4.12.1999 (ΦΕΚ. 272  Α΄)

Σχολικό Συμβούλιο:

-          α) Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) άρθρο 51, β) Ν.2621/98 (ΦΕΚ 136 Α΄) άρθρο 2,

γ) Δ4/543/21.10.98 (ΦΕΚ 1174 Β΄), δ) Δ4/309/27.5.87 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ι.Δ.Α.Χ.!!!

img625img626

 http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12395

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

19-10-10 Προσλήψεις αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα Μουσικά Σχολεία

Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2010-11 προσλαμβάνονται 100 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 και ΤΕ16 με μουσική ειδίκευση για τα Μουσικά σχολεία.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από   20   μέχρι   22   Οκτωβρίου   2010.

Ο πίνακας με τα ονόματα των εκπαιδευτικών είναι αναρτημένος εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε

love4

Η ΔΑΚΕ ΔΕ, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, προσπάθησε να υλοποιηθούν όλες οι αποφάσεις της Μετασυνεδριακής Συνέλευσης.

Προτείναμε να πραγματοποιηθούν περιοδείες των μελών του Δ.Σ της ΟΛΜΕ σε περιοχές εκτός Αττικής, ώστε να γνωστοποιήσουμε τις θέσεις του κλάδου στους συναδέλφους, να παρουσιάσουμε τις εκτιμήσεις του Δ.Σ στα φλέγοντα ζητήματα που μας απασχολούν και να καταγράψουμε τις απόψεις των συναδέλφων μας.

Κατόπιν η ΔΑΚΕ ΔΕ πρότεινε στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ την κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 8 Οκτωβρίου, ημέρα που επρόκειτο να εκδικαστεί η προσφυγή του Δ.Σ.Α , της ΑΔΕΔΥ, και άλλων ομοσπονδιών κατά του μνημονίου. Πιστεύαμε ότι με αυτήν την απεργιακή κινητοποίηση, θα καταγραφόταν με τον πιο αποφασιστικό τρόπο η αντίθεση των καθηγητών στο μνημόνιο και την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης.

Δυστυχώς η ΠΑΣΚ και οι αριστερές παρατάξεις (εκτός του ΠΑΜΕ) καταψήφισαν την εισήγηση της ΔΑΚΕ. Λίγες μέρες αργότερα, η Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την 7 Οκτωβρίου, με το ίδιο πλαίσιο, αποδεικνύοντας έτσι την ορθότητα της πρότασής μας. Δεν προκηρύχθηκε απεργία στις 8 Οκτωβρίου για καθαρά τεχνικούς λόγους(για να μην αναβληθεί η εκδίκαση της υπόθεσης, λόγω απεργίας των δικαστικών υπαλλήλων). Η στάση των άλλων παρατάξεων στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ σαφώς περιόρισε τη δυναμική της απεργίας.

Ακολούθως η ΔΑΚΕ ΔΕ πρότεινε την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την 29 Οκτωβρίου, με αιχμή το νέο «ενιαίο μισθολόγιο», που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση από το 2011. Είναι σε όλους γνωστό, από πληθώρα δημοσιευμάτων, ότι το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης, δεδομένου ότι είναι το πιο δαπανηρό επίδομα, αφού αφορά μεγάλο αριθμό δικαιούχων(160.000 εκπαιδευτικούς).

Όμως η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ, ΣΕΚ ΚΑΙ ΠΑΜΕ) αποφάσισαν την κήρυξη 24ωρης απεργίας για το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, δηλαδή μετά από ενάμιση μήνα!!!

Στο επόμενο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, Η ΠΑΣΚ ΜΕ ΑΣΤΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ. Είναι προφανές ότι οι άλλες δυνάμεις εγκλωβίστηκαν στην τακτική της ΠΑΣΚ, για αδρανοποίηση της Ομοσπονδίας.

Η απόφαση της ΓΣΕΕ για κήρυξη 24ωρης απεργίας την 15 Δεκεμβρίου και η πιθανή κήρυξη απεργίας από την ΑΔΕΔΥ την ίδια μέρα, πιθανά θα οδηγήσει σε περεταίρω αναβολή της ημερομηνίας απεργιακής κινητοποίησης από την Ομοσπονδία.

ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΝΟΧΗ.

ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΣΙΩΠΗΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΜΕΘΟΔΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΔΑΚΕ ΔΕ.

Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε.

Κενά για τους αναπληρωτές γενικών ειδικοτήτων της Γ Φάσης

Α΄ ΠΕΡΙΟΧΗ
ΠΕ01
ΓΕΛ ΙΑΛΥΣΟΥ - Γ. ΙΑΛΥΣΟΥ 1

 

 

ΠΕ02
Γ. ΜΑΣΣΑΡΩΝ 1
1ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 2
ΕΣΠ. Γ. ΣΟΡΩΝΗΣ-Γ.ΙΑΛΥΣΟΥ 1

 

 

ΠΕ03
Γ. ΕΜΠΩΝΑ-ΓΕΛ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ 1
1ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 3
2ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 1

 

 

ΠΕ0401
2ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 1

 

Β΄ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΠΕ01
2ο ΓΕΛ ΚΩ 1
ΕΣΠΕΡ. ΚΩ - ΓΕΛ ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ 1

 

ΠΕ02

Γ. ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ 2
ΕΣΠ. Γ. ΚΩ 1

 

ΠΕ16

2ο Γ. ΚΩ 1

 

Γ’ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΠΕ03
2ο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 1

 

Δ΄ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΠΕ01
ΓΕΛ ΛΕΡΟΥ 1
Γ. ΠΗΓΑΔΙΩΝ 1

 

ΠΕ02

Γ. ΟΛΥΜΠΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ 1
Γ. ΣΥΜΗΣ 1

 

ΠΕ03

Γ. ΟΛΥΜΠΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ 1
Γ. ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ 1

 

ΠΕ0401

Γ. ΟΛΥΜΠΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ 1
Γ. ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ 1

 

ΠΕ06

Γ. ΟΛΥΜΠΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ 1
Γ. ΠΑΤΜΟΥ 1
Γ. ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ 1

Επείγουσα ανάγκη για αίμα – για το Νίκο Φρόντζο

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΔΩΔ/ΣΟΥ

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΩΔ/ΣΟΥ

7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

Ταχ. Δ/νση

:

Μιχ. Πετρίδη 29

Ταχ. Κώδικας

:

851 00 Ρόδος

Πληροφορίες

:

Ορφανού Λουκία

Τηλέφωνο

:

22410 - 23535

Φαξ

:

22410 - 28611

e-mail

:

mail@7gym-rodou.dod.sch.gr

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ!!!

Ο πρώην διευθυντής του 7ου Γυμνασίου Ρόδου Νικόλαος Φρόντζος έχει άμεσα ανάγκη από αίμα, επειδή χειρουργείται.

Παρακαλούμε όσους επιθυμούν να δώσουν αίμα να δηλώσουν στο Νοσοκομείο Ρόδου το όνομα του καθηγητή και ότι θα χειρουργηθεί στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμού.

Καλημέρα θλίψη…

 

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=185348&cid=4

 

Κανείς να μη ρίξει το λίθο του αναθέματος στους συγκεκριμένους συναδέλφους. Εξιλαστήρια θύματα δεν γυρεύουμε, αλλά δεν πρέπει να κρύψουμε και τις στάχτες κάτω από το χαλί. Χαφιέδες δεν δοξάζουμε, αλλά κάτι πρέπει να γίνει. “Ομερτά” δεν επιβάλλουμε, όμως πρέπει να είμαστε ενωμένοι.

Πόσες τέτοιες “γιάφκες” υπάρχουν στο νησί μας και σε όλη την Ελλάδα, άλλωστε; Που τελειώνει η αναγκαιότητα, λόγω των πενιχρών μισθών μας και που αρχίζει η ασυδοσία; Πώς θα υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας απέναντι στις κατηγορίες της κ. Διαμαντοπούλου, όταν κάνουμε ιδιαίτερα σε μαθητές του σχολείου μας και σε τόσο μεγάλη έκταση;

Απλά, μερικές σκέψεις που μας έρχονται συνειρμικά 

Η απάντηση του Νίκου Οικονόμου στο Βασίλη Καραγιάννη, στις σελίδες της Ροδιακής

 

http://www.rodiaki.gr/article.php?id=64248&catid=1&subcatid=5

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Ένα πολύ μεγάλο θέμα που κάποτε πρέπει να τολμήσουμε να ανοίξουμε…

Εκτεταμένη έρευνα για παράνομα φροντιστήρια

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ3Κοινό μυστικό των ανθρώπων της Εκπαίδευσης αποτελεί η διενέργεια φροντιστηρίων από καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης κατά παράβαση του νόμου 1566/85 και της φορολογικής νομοθεσίας.
Άλλωστε είναι μεγάλο το ποσοστό μαθητών που αναγκάστηκαν να ζητήσουν... ιδιαίτερη βοήθεια από καθηγητή Δημοσίου.
Το όλο θέμα όμως αποκτά ιδιαίτερη αξία αν συνυπολογίσει κανείς ότι τριμελής ομάδα συνεργατών του δημοσιογράφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου βρέθηκε το τελευταίο διάστημα στη Ρόδο με πλήρες συνεργείο εργαλείων υποκλοπής συνομιλιών και εικόνας και κατέγραψαν συμφωνία με μαθηματικό που δραστηριοποιείται στ' Αφάντου...
Ο μαθηματικός, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έπεσε στην παγίδα να δεχτεί να παραδώσει φροντιστήρια με συνεργάτη της εκπομπής ο οποίος του συστήθηκε ως υποψήφιος φοιτητής ενώ τόσο οι μεταξύ τους συνομιλίες όσο και σχετικές συναντήσεις έχουν καταγραφεί σε κρυφή κάμερα.
Το θέμα προσέλαβε μάλιστα διαστάσεις στη μικροκοινωνία του Αφάντου καθώς ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός είναι συγγενής με άλλο καθηγητή σε καίρια θέση στην ιεραρχία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νησί.
Το συνεργείο ενημέρωσε σχετικά και τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ Γ. Παπαδομαρκάκη ο οποίος αφού επεσήμανε ότι δεν έχει επίσημη καταγγελία και στοιχεία για να κινήσει την πειθαρχική διαδικασία ζήτησε να του προσκομιστούν αποδείξεις προκειμένου να ενεργήσει τα δέοντα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες το όλο θέμα αναμένεται, εκτός απροόπτου να προβληθεί αύριο από την εκπομπή «Κίτρινος Τύπος» ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η δημοσιογραφική έρευνα στηρίζεται και σε καταγγελία που έγινε από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος (ΟΕΦΕ) προ διετίας.
Όπως έχει γράψει η «δ» ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει παραγγείλει προκαταρκτική έρευνα ζητώντας από τους περιφερειακούς Εισαγγελείς Πλημμελειοδικών να διαπιστώσουν εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές της β' και της γ' λυκείου.
Η έρευνα διατάχθηκε έπειτα από αναφορά που έκανε ο πρώην πρόεδρος της ΟΕΦΕ κ Γιώργος Χατζητέγας και επεκτάθηκε και στη Ρόδο.
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου στην παραγγελία του σημείωσε ότι, εάν επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες, δεν σημαίνει μόνο ότι οι καθηγητές με τις εκτός των σχολείων δραστηριότητές τους δεν εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους, αλλά και ότι η παράνομη δραστηριότητά τους έχει ως συνέπεια μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.
Στις καταγγελίες που έκανε ο κ. Χατζητέγας και στο έγγραφο με τίτλο "Η Μαύρη Βίβλος των φροντιστών", που παρέδωσε στον εισαγγελέα, δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ονόματα.
Το 2000 ωστόσο η ΟΕΦΕ κατέθεσε στο ΥΠΕΠ-Θ 500 ονόματα εκπαιδευτικών. Από τότε έγιναν εκατοντάδες ΕΔΕ αναφορικά με το θέμα, όμως η υπόθεση κατέληξε στο αρχείο. Από τις λίστες των "επίορκων" ουδείς διανοήθηκε να υποβάλει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση. Μόνο ένας από τη Ρόδο έστειλε επιστολή στην ΟΕΦΕ, για να διαμαρτυρηθεί ότι η λίστα ήταν ελλιπής και δεν περιελάμβανε τα ηχηρά ονόματα, ενώ συμπεριέλαβε τον ίδιο, ο οποίος λίγα μόνο ιδιαίτερα κάνει...
Εν πάση περιπτώσει σε εκτέλεση της παραγγελίας του πρώτου τη τάξει Εισαγγελέα της χώρας διενεργήθηκε αυτοπρόσωπη προκαταρκτική εξέταση από την οποία δεν προέκυψαν επαρκείς ενδείξεις για κίνηση ποινικής δίωξης κατά συγκεκριμένων προσώπων αν και προέκυψαν υπόνοιες τελέσεως των ως άνω αδικημάτων από δύο καθηγητές του 1ου και του 3ου Λυκείου Ρόδου.
Μαθητής συγκεκριμένα κατέθεσε ότι κατά το σχολικό έτος 2006-2007 παρακολουθούσε ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθηματικό στον οποίο κατέβαλλε 150 ευρώ τον μήνα. Ο ισχυρισμός του ωστόσο αυτός δεν επιβεβαιώθηκε από μάρτυρα που επικαλέστηκε.
Από την ίδια προκαταρκτική έρευνα προέκυψαν υπόνοιες και για έναν βιολόγο πλην όμως δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστεί για τη λήψη κατάθεσης μαθήτρια η οποία φέρεται να παρακολουθούσε ιδιαίτερα έναντι αμοιβής.
Η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου διαβίβασε τη δικογραφία στην Εισαγγελία Εφετών Δωδεκανήσου με αίτημα τη συνέχιση της έρευνας με τη συνδρομή της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών και της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου.
Λίγο καιρό αργότερα σημειώθηκε και νέα παρέμβαση της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου μετά από νέα επώνυμη καταγγελία της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος σε βάρος 4 καθηγητών σχολείων της Ρόδου που φέρονται να παραδίδουν παρανόμως ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές των λυκείων στα οποία διδάσκουν.
Οι καθηγητές, όπως ισχυρίζονται οι φροντιστές, εφευρίσκουν διάφορα τεχνάσματα για να μην εντοπιστούν, όπως για παράδειγμα λένε στους μαθητές να έχουν μαζί τους κάποιο... μουσικό όργανο, ένα βιβλίο επαγγελματικού προσανατολισμού ή θεατρικό κείμενο, ώστε σε περίπτωση «εφόδου» να υποστηρίξουν ότι τους βοηθούν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή να βρουν το επάγγελμα που τους ταιριάζει.
Η εκπαιδευτική παραοικονομία έχει δημιουργήσει ασφυκτικές καταστάσεις στα φροντιστήρια που λειτουργούν νόμιμα καθώς η πελατεία τους μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δωδεκανήσου κ Χρ. Μπάρδος είχε αποστείλει εξάλλου πέρσι τον Οκτώβριο επιστολή - αναφορά προς τον πρόεδρο του ΕΒΕΔ καταγγέλλοντας αδράνεια της δημόσιας διοίκησης και των αρμοδίων να πατάξουν το φαινόμενο των παράνομων φροντιστηρίων.
"Εδώ και αρκετά χρόνια ο κλάδος μας αντιμετωπίζει το πρόβλημα των παράνομων ιδιαιτέρων (η έκφραση είναι λάθος, αφού το τμήμα απαρτίζεται από 4-5 μαθητές). Με επιστολές του προεδρείου μας στα ΜΜΕ και στους υπεύθυνους ελεγκτικούς μηχανισμούς αναφέραμε το πρόβλημα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. ΔΕΝ ΜΕΡΙΜΝΗΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ. Ζητάμε τη συμπαράσταση σας για να προστατεύσουμε τα μέλη του σωματείου μας καθώς και τους μαθητές μας από τη ρατσιστική συμπεριφορά των επίορκων καθηγητών.
Οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος είχαν κάνει σημαία τους κατά την προεκλογική περίοδο την πάταξη της φοροδιαφυγής. Θα συνεχίσουν να αγνοούν τα επίσημα στοιχεία της Γ.Σ.Ε.Ε. σε βάρος των φορολογούμενων μελών του σωματείου μας; Ελπίζω αυτή τη φορά να καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα στη νόμιμη φροντιστηριακή εκπαίδευση και στην εκπαιδευτική παραοικονομία των καθηγητών του δημόσιου σχολείου, τη μόνη και πραγματική "παραπαιδεία", στην οποία ουδέποτε έχουν αναφερθεί" τόνιζε στην επιστολή του ο κ. Μπάρδος.
Εν πάση περιπτώσει στη νέα καταγγελία του νύν προέδρου του Ο.Ε.Φ.Ε. κ Μ. Αμοιραδάκη επισυνάπτονται ανυπόγραφες καταγγελίες σε βάρος 4 καθηγητών που καταγγέλλονται ότι παραδίδουν παρανόμως ιδιαίτερα. Ζητείται η παρέμβαση της Εισαγγελίας για τη διαπίστωση τυχόν παράβασης του άρθρου 13 παρ. 9 και του άρθρου 14 παρ. 20 του Ν. 1566/85.
Η πρώτη καταγγελία προέρχεται από ανώνυμο ο οποίος ισχυρίζεται ότι ο γιος του μαθητής σε λύκειο της πόλεως της Ρόδου προσεγγίστηκε από το μαθηματικό του και το βιολόγο του για να συμμετάσχει σε τμήμα παράνομου φροντιστηρίου.
Ισχυρίζεται παραπέρα ότι η άρνηση του παιδιού οδήγησε σε έναν ανελέητο ψυχολογικό πόλεμο από τους καταγγελλόμενους καθηγητές.
Η δεύτερη καταγγελία αφορά έναν μαθηματικό και ένα φυσικό οι οποίοι διδάσκουν σε σχολικό συγκρότημα δήμου της δυτικής πλευράς του νησιού. Ο ανώνυμος καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι οι δύο καθηγητές εκβιάζουν τους μαθητές με τη βαθμολογία και τις εξετάσεις υποστηρίζοντας ότι αναγκάζεται να καταβάλλει χρήματα από το υστέρημά του στους καταγγελλόμενους καθηγητές.

http://www.dimokratiki.gr/article.asp?articleID=6873&catID=18&pubID=1

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ : Από 21 έως και 27 Οκτωβρίου τα ονόματα -9.526 αιτήσεις

 

Ρεπορτάζ:esos.gr

Από 21 έως και 27 Οκτωβρίου θα ανακοινωθούν οι μετεγγραφές των φοιτητών με προσωπικά μηνύματα στα κινητά και μέσω e-mail   που θα αποστέλλει η Κεντρική Υπηρεσία του υπ. Παιδείας προς τους αιτούντες, σύμφωνα με απάντηση που έδωσε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του esos.gr

Ο Ανδρέας Μαρίνος στη μάχη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

ΜΑΡΙΝΟΣ_FLYER_888

 

Οι καθηγητές στηρίζουμε τον δικό μας άνθρωπο!!!

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Σπουδές…στο περίπου!

Υφυπουργός Παιδείας Ι Πανάρετος: Η εισαγωγή των υποψηφίων θα γίνεται σε σχολές – Πιθανόν τα Πανεπιστημιακά Τμήματα να αντικατασταθούν από Προγράμματα Σπουδών!
Συνέντευξη στη ΝΕΤ στην εκπομπή «Συμβαίνει τώρα»
( Χ. Σαράφογλου – 14/10/2010) (από
alfavita.gr)
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι πρώτες αλλαγές, τουλάχιστον αυτό γνωρίζουμε, στο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και ποιες είναι αυτές θα μας πει ο κ. Γιάννης Πανάρετος, Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, είναι εδώ κοντά μας. Καλημέρα σας, καλώς ήλθατε.
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλή σας μέρα, ευχαριστώ.
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Με αγωνία Υπουργέ περιμένουμε να μάθουμε τι θα ακολουθήσει και ποιες θα είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές.
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα πλαίσιο διαλόγου και διαβούλευσης για τις αλλαγές που θα γίνουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχουμε πει ότι η πολιτική μας είναι ότι θα προτάξουμε τις αλλαγές στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ακολουθούν οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η διαδικασία μετάβασης από τη δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια, θα είναι το τελευταίο στάδιο που θα είναι πια πολύ εύκολο να γίνει όταν έχουμε διαμορφώσει την ουσία της Εκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια.
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Είναι κατανοητό ότι πρέπει να προηγηθούν οι αλλαγές στις άλλες δύο βαθμίδες για να γίνει και ομαλά η όποια εξέλιξη και μεταρρύθμιση, απλά επειδή πρέπει να μιλήσουμε για κάποια συγκεκριμένα πράγματα και αγωνιούν και οι υποψήφιοι, θα γίνει επιστροφή στις δέσμες τις λεγόμενες, θα δίνουν τέσσερα μαθήματα οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές; Διαβάζουμε ότι θα μπαίνουν γενικά σε μια σχολή και όχι σε ένα Τμήμα. Θα φοιτούν για ένα έτος και ύστερα θα επιλέγουν. Ισχύουν όλα αυτά;
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα επιμείνω ότι αυτό που θέτετε είναι ένα κομμάτι που αφορά άμεσα την λειτουργία των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και έμμεσα την μετάβαση. Λέμε λοιπόν, Σε σχέση με την λειτουργία των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, ότι πράγματι ο φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή και όχι σε Τμήμα. Ποιος είναι ο λόγος; Ο λόγος είναι ότι με την δημιουργία των Τμημάτων είχαμε φτάσει σε ένα σημείο που είχαμε μία άκρα εξειδίκευση πολύ νωρίς. Και υποχρεώναμε νέους ανθρώπους στην ηλικία των 18 χρόνων να επιλέξουν ένα άκρως εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών, με την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, χωρίς στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν κατεύθυνση εάν κάτι δεν τους άρεσε, εάν κάτι δεν πήγαινε καλά, εάν ένιωθαν ότι δεν είναι ικανοί για αυτό που ξεκίνησαν. Λέμε λοιπόν ότι θα εισάγονται στις Σχολές. Δεν λέμε ότι στο πρώτο έτος θα γίνεται κάποιας μορφής εξέταση, άραγε μεταφέρουμε τις πανελλήνιες εξετάσεις από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο.
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Άρα πως θα εισάγονται στο Τμήμα συγκεκριμένα λοιπόν;
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχουν καν Τμήματα. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών. Και αναφέρομαι σε προγράμματα σπουδών γιατί χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα να έχει μία ευελιξία. Φτιάχνεις κάποια στιγμή ένα Τμήμα και μετά από κάποια χρόνια διαπιστώνεις ότι αυτό πια δεν απηχεί ανάγκες για τους νέους ανθρώπους, αλλά και γενικότερα για την κοινωνία. Χρειάζεται λοιπόν να το προσαρμόσεις. To να κλείσεις ένα Τμήμα είναι πολύ δύσκολο. Το να αναπροσαρμόσεις ένα πρόγραμμα σπουδών είναι ευκολότερο. Έρχομαι τώρα στο ερώτημά σας. Ο πρώτος χρόνος σπουδών τί χαρακτηριστικό έχει σε όλον τον κόσμο; Ότι σε μία μεγάλη γκάμα γνωστικών αντικειμένων τα μαθήματα είναι περίπου τα ίδια. Για αυτό λέμε ότι ο φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή. Στη συνέχεια θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών…
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Τα οποία θα λαμβάνει ως μαθήματα επιλογής, για παράδειγμα; Θα είναι προγράμματα επιλογής; Επιλέγω αυτό το πρόγραμμα να ακολουθήσω για τα επόμενα τρία χρόνια που θα διαρκούν οι σπουδές μου;