Κι ενώ το σκάνδαλο της διαρροής θεμάτων στις περσινές εξετάσεις του Inter- national Baccalaureate (Ι.Β.) βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της διαλεύκανσής του από την ελληνική Δικαιοσύνη, νέα στοιχεία έρχονται στο φως απειλώντας να τραυματίσουν ακόμη περισσότερο τον πολυδιαφημισμένο θεσμό του Ι.Β. καταδεικνύοντας πως πρόκειται για μια ακριβοπληρωμένη μηχανή κατασκευής διαβατηρίων για τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.
Τα στοιχεία αυτά έρχονται να καταδείξουν ότι δεν είναι μόνο ο θεσμός των εξετάσεων που επλήγη πέρσι τον Μάιο με την εξαγορά θεμάτων από εκπαιδευτικό της σχολής «Ζηρίδη», αλλά ότι όλη η διαδικασία της εφαρμογής του προγράμματος του Ι.Β. νοθεύεται με πάρα πολλούς τρόπους. Συγκεκριμένα:
1 Σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας εκπαιδευτικός χωρίς διοριστήριο υπέγραψε άριστες βαθμολογίες σε προφορικά χωρίς οι μαθητές να έχουν καν εξεταστεί.
2 Η συντονίστρια του προγράμματος Ι.Β. σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας πλαστογραφούσε υπογραφές μαθητών, ώστε να παραδώσει βαθμολογίες (άριστες εννοείται) για παρουσιάσεις οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις δεν είχαν γίνει ποτέ. Τα σχετικά στοιχεία είναι στη διάθεση της «Κ.Ε.».
3 Σε άλλο σχολείο, διαπιστώνεται το εξής περίεργο: Αλλος καθηγητής διδάσκει και άλλος βαθμολογεί, καθώς οι νόμιμοι εκπαιδευτικοί στο Ι.Β. είναι είδος εν ανεπαρκεία. Οι περισσότεροι δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο τυπικά προσόντα, ούτε βέβαια και τα απαραίτητα διοριστήρια.
4 Πριν από λίγες μέρες στην ιστοσελίδα facebook εκτυλίχθηκε ένα περίεργο γεγονός. Στον τόπο του δημοφιλούς site κοινωνικής δικτύωσης με όνομα Ι.Β. exams 2010 εμφανίστηκε χρήστης ο οποίος ισχυρίστηκε πως έχει τα θέματα των φετινών εξετάσεων. Το link διεγράφη σχεδόν αμέσως από τους διαχειριστές της σελίδας. Την υπόθεση ερευνά η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Αλληλογραφία με ΟΙΕΛΕ
Το πρόγραμμα του Ι.Β. εφαρμόζεται παγκοσμίως σε 139 χώρες, σε περίπου 2.300 σχολεία και αφορά πάνω από 800.000 μαθητές. Εχει πολύ συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα ανάλογα με την ηλικία του μαθητή και συγκεκριμένη αξιολόγηση. Στις προηγμένες χώρες, επιλέγεται αυστηρά το προσωπικό με τα υψηλότερα στάνταρ που απαιτούν οι εθνικές νομοθεσίες για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς.
Επειδή τα δεδομένα αυτά δεν ισχύουν όπως αποδείχθηκε στη χώρα μας, οι αξιωματούχοι του διεθνούς οργανισμού που εδρεύει στη Γενεύη έχουν στείλει αντιπροσωπεία για να ελέγξει τη φετινή διαδικασία των εξετάσεων και να επιτηρήσει ουσιαστικά τους υπευθύνους των ιδιωτικών σχολείων. Οι ίδιοι αξιωματούχοι πιστεύουν πως υπάρχει οργανωμένο κύκλωμα που λυμαίνεται χρήματα από εύπορες οικογένειες (μιας και μόνο σε αυτές απευθύνεται ο θεσμός του Ι.Β.) και ανταλλάσσουν σειρά εγγράφων με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδος προσπαθώντας να ανιχνεύσουν την κατάσταση που διαμορφώνεται στο ελληνικό Ι.Β.
Ηδη ο οργανισμός έχει επιβάλει αποκλεισμό 5 ετών από το πρόγραμμα Ι.Β. στη σχολή «Ζηρίδη» από όπου ξεκίνησε η περσινή διαρροή, στην οποία εμπλέκονται άτομα από ακόμη δύο μεγάλα ιδιωτικά σχολεία («Κολέγιο Αθηνών» και «Σχολή Μωραΐτη»).
Το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν έχει δείξει καμία διάθεση να εποπτεύσει, όπως οφείλει, τη διαδικασία του Ι.Β., αλλά προσπαθεί με κάθε τρόπο να μεταβιβάσει τον έλεγχό του στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, αποκόπτοντάς το πλήρως από την επίσημη σχολική διαδικασία και μετατρέποντάς το ουσιαστικά σε κοινό προϊόν.
Λεπτομέρεια όχι χωρίς σημασία: Ο γιος της υπουργού Παιδείας φοιτά σε πρόγραμμα Ι.Β. σε γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας.
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=165382