Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2010

Άλλη μία καταγγελία για τις “αξιοκρατικές” κρίσεις διευθυντών εκπαίδευσης του συστήματος Διαμαντοπούλου

Υπόμνημα σχετικά με τις κρίσεις Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Νικολάου Μεταξά

Αξιότιμες και Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,

με ημερομηνία 7 Αυγούστου ανακοινώθηκαν τα τελικά μόρια για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τελικά, το βράδυ της 11ης Αυγούστου, ανακοινώθηκαν και τα ονόματα των νέων Διευθυντών. Έκθαμβος διαπίστωσα ότι κατόπιν της συνέντευξης, από πρώτος στα μετρήσιμα τυπικά προσόντα, όσο αφορά την Κεφαλληνία βρέθηκα μόλις και ουχί εξ απαλών ονύχων τρίτος. Στην νήσο Ζάκυνθο επίσης από πρώτος στα μετρήσιμα προσόντα , βρέθηκα τρίτος. Στην Αχαΐα , βρέθηκα πάντων εσχατότερος, αφού με υπερπήδησαν και 2 συνάδελφοι οι οποίοι στα μετρήσιμα και πριν την συνέντευξη, ακολουθούσαν πίσω από εμένα.

Αξιότιμοι κατά πάντα κυρίες και κύριοι, αφήνω κατά μέρος τα όσα έχουν εν θερμώ εκφραστεί το τελευταίο έτος ποταμηδόν περί διαφάνειας, αξιοκρατίας, αρχής ίσων ευκαιριών, προσμέτρησης ουσιαστικών τυπικών-μετρήσιμων προσόντων, ορθής αξιολόγησης, αξιοποίησης επιστημονικού προσωπικού, και ερωτώ σας το απλό ερώτημα : Πώς έχοντας συγγράψει εκατοντάδες σελίδες συγγραφικού έργου το οποίο και σας προσκόμισα ( ένα τμήμα του ), άρθρα για την εκπαίδευση από το 1989 τα οποία εν πολλοίς διαγράφουν τη σημερινή εξέλιξη των εκπαιδευτικών ζητημάτων και ζητούμενων, απέτυχα τόσο οικτρώς και παταγωδώς στη συνέντευξη ;

Έτερον ερώτημα : Δηλαδή, εάν σας κατέθετα και το Β2 στα Αγγλικά το οποίο έλαβα ατυχώς ελάχιστες ημέρες μετά την ημερομηνία υποβολής αίτησης, και ως εκ τούτου εάν είχα στα μετρήσιμα + 1,5 τουτέστιν 18,52 αντί 17.02, με πόσο θα με βαθμολογούσατε κυρίες και κύριοι στη συνέντευξη ; Με 8 ίσως ; Με 7 μάλλον ; Αφού και χωρίς το Β2 και με μετρήσιμα 17.02, έλαβα βαθμούς 9, 10 και 11…..Εξάλλου σας είχα καταθέσει το Β1 στα Αγγλικά και το αντίστοιχο στα Ρωσικά. Γνωρίζω ότι εκ του νόμου αυτό το επίπεδο δεν προσμετράται. Όμως , δεν έπρεπε να συνεκτιμηθούν και να αποτυπωθεί και αυτό στη συνέντευξη, μιας και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ομιλεί συχνά για τη σημασία των ξένων γλωσσών στην εποχή μας ; Ερωτώ λοιπόν, αποτυπώθηκε κατά τη γνώμη σας στη συνέντευξη αυτή η πιστοποιημένη και αναγνωρισμένη έστω και μικρή γνώση των δύο ξένων γλωσσών ; Πώς αποτυπώθηκε ; Με τους βαθμούς 9 και 10 ;

Κυρίες και Κύριοι, δεν εκδηλώνω παράπονο, διότι προσωπικά πιστεύω ότι αναπτύξαμε το λόγο από τη βαθύτερη εσωτερική μας ανάγκη να παραπονιόμαστε. Όμως αναρωτιέμαι, δίχως να ζητώ να δημοσιοποιηθούν πρακτικά συνέντευξης κ.τλ κ.τλ., ( τέτοιες ώρες τέτοια λόγια κατά το κοινώς λεγόμενον ), πώς θα πάει η Πατρίδα έτσι μπροστά ; Πώς θα γίνουν οι εξαγγελίες πράξη ; Γιατί να δημιουργείται το αίσθημα ότι << τίποτα δεν αξίζει >>, ένα αίσθημα που κάνει τους ανθρώπους και τις κοινωνίες άρρωστους και δυστυχισμένους ; Δε θα αφήσω αυτό το αίσθημα << τίποτα δεν αξίζει >> να με κατακλύσει. Θα συνεχίσω το δεύτερο Master το οποίο συντόμως τελειώνω καθώς και άλλα τινά τα οποία έχω ξεκινήσει. Και επειδή κυρίες και κύριοι, γνωρίζω το ρηθέν του Metternich για τον μεγάλο αντίπαλό του, έξοχο Καποδίστρια, << Ο μόνος αντίπαλος που δύσκολα ηττάται είναι ο απόλυτα έντιμος άνθρωπος >>, θα συνεχίσω τον αγώνα.

Ο αγώνας θα συνεχιστεί έστω και αν δεν κρίθηκα άξιος για τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων τον Ιανουάριο. Βέβαια είχα λάβει επιστολή από την καθ’ ύλην αρμόδιον Υπουργό μας η οποία έλεγε ότι << η επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών δεν σημαίνει ότι οι μη επιλεγέντες δεν διαθέτουν σημαντικά ή άλλου είδους προσόντα τα οποία και μπορούν, και πρέπει να αξιοποιηθούν σε άλλες θέσεις ή με άλλες αρμοδιότητες και ρόλους >>. Παρά ταύτα τα προαναφερόμενα, δεν κρίθηκα άξιος ούτε για την δεύτερη θέση καν στη Ζάκυνθο και Κεφαλληνία –αν και πρώτος στα μετρήσιμα , αλλά τοποθετήθηκα στην παντελώς έξω των πραγμάτων τρίτη θέση. Και στην Αχαΐα, όπως αρχικώς έγραψα, μετά τη συνέντευξη προσπεράστηκα από 2 συναδέλφους. Μα τόσο εξαχρειωμένος λοιπόν υπήρξα στη συνέντευξη ;

Αναφωνώ και εγώ μαζί με τον έξοχο άνθρωπο-επιστήμονα Καποδίστρια : << Δεν ημπορώ να λησμονήσω την χώραν που με γέννησε, τους γονείς μου, τους τάφους των προγόνων μου >>, και ως εκ τούτου δεν κρίνω την Πατρίδα και τους θεσμούς της. Εύχομαι μοναχά, οι επόμενες κρίσεις να σταθούν ουσιαστικότερες και αξιοκρατικότερες, όμως δεν έχει νόημα να υποβάλλουμε ογκώδεις φακέλους και να ξοδεύουμε με ταχυδρομικά την Υπηρεσία, όταν παρά την κατάθεση του Βιογραφικού και των επικαλούμενων σε αυτό, η συνέντευξη με άριστα το 15, δύναται σε τέτοια βιογραφικά να δώσει αλλοίμονο ακόμη και 9.

Έχω όμως και άλλα 3 μικρά ερωτήματα να υποβάλλω στους παραλήπτες της επιστολής και στους κριτές μου :

I. Πώς, ενώ έχω κριθεί με πολύ υψηλές βαθμολογίες κατά το παρελθόν στο ΠΥΣΠΕ ΑΧΑΪΑΣ κατά τη διαδικασία συνέντευξης για Διευθυντής πολυθεσίου Σχολείου, τώρα λαμβάνω αυτή την εν χορώ εξαιρετικά χαμηλή βαθμολογία ;

II. Πώς , ενώ έχω κριθεί κατά το παρελθόν άξιος στις κρίσεις Διευθυντών Ι.Ε.Κ., και ορίστηκα Διευθυντής, τα πήγα τώρα << τόσο χάλια >> κατά το κοινώς λεγόμενον ;

III. Και για να αποδειχθεί ότι δεν ζω απομονωμένος στο Γραφείο μου και μόνο μελετώ, άμοιρος και άπειρος εμπειριών που αφορούν τις κρίσεις και τις θέσεις αυτές, πώς ήμουν επί σειρά ετών εκλεγμένος Πρόεδρος και Γεν. Γραμματέας του μεγαλύτερου Συλλόγου αποσπασμένων δασκάλων στην αλλοδαπή ( Αριστοτέλης : Στουτγάρδη Γερμανίας ), Πρόεδρος ακόμη και της Παγγερμανικής Συλλόγων, και με δημοσιευμένες για τα εκπαιδευτικά θέσεις στα πρακτικά συνεδρίων όπως αυτών στο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Ρόδου το 2004 υπό την Δ.Ο.Ε-Π.Ο.Ε.Δ ;

Τι συνέβη αλήθεια ; Από κρινόμενος σε διάφορες συνεντεύξεις αλλά και εκλογές, ως Διευθυντής πολυθεσίου Σχολείου, ως Διευθυντής Ι.Ε.Κ. Πύργου, ως Πρόεδρος Συνδικαλιστικών Οργάνων, ως ομιλητής σε διάφορα και παγκόσμια ακόμη συνέδρια , δεν μπόρεσα σε αυτήν τη συνέντευξη να αρθρώσω λέξη ; Έμεινα άφωνος ως ιχθύς ; Απαντούσα ανοήτως ; Συμπεριφέρθηκα αγενώς ; Έπραξα και τα 4 μαζί ; Και στάθηκαν τόσο τελειότεροι μου αυτοί που με προσπέρασαν κατόπιν της συνέντευξης στην επετηρίδα, ενώ προηγουμένως με τα μετρήσιμα τους προσπερνούσα εγώ ;

Επειδή κυρίες και κύριοι κάθε υπερβολή δημιουργεί ένα ελάττωμα αλλά και κάθε ελάττωμα μια υπερβολή, ολοκληρώνω εδώ για να μη φανώ υπερβολικός , ευχόμενος πάντα οι καλύτεροι και αξιότεροι να προοδεύουν και να καταλαμβάνουν τις θέσεις ευθύνης για το κοινό καλό όλων.

Μετά Τιμής

ΠΑΤΡΑ

12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2010           ΝΙΚΟΛΑΟΣ Κ. ΜΕΤΑΞΑΣ

πηγή: alfavita.gr