Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Μέχρι της 14 Ιανουαρίου ο πίνακας των μετεγγραφών


Το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σας γνωστοποιεί πως μέχρι την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου θα έχει ανακοινωθεί ο πίνακας των μετεγγραφών από την κανονική διαδικασία (όχι των κατ’ εξαίρεση).

 

 

ΝΣΚ: Γνωμοδότηση για τις αποδοχές κατά τη διάρκεια αναστολής άσκησης καθηκόντων



Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την υπ ́ αριθ. 244/2015 Γνωμοδότηση του Ε’ Τμήματος, αναφορικά με το ποιες αποδοχές δικαιούται ο υπάλληλος όταν βρίσκεται σε αναστολή άσκησης καθηκόντων, γνωμοδότησε ότι δεδομένου ότι δεν είναι δυνατή η αναλογική εφαρμογή των αντίστοιχων συνεπειών της αργίας ως προς το ύψος των αποδοχών, για όσο χρόνο διαρκεί η αναστολή άσκησης καθηκόντων, ο υπάλληλος θα πρέπει να λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών του.

Η Γνωμοδότηση αυτή έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της για τη Διοίκηση.

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ: Αναζητείται λύση

Απάντηση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στη Βουλή, με αφορμή επιστολή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

- Έχει συγκροτηθεί άτυπη επιτροπή εξέτασης των εν λόγω μετατάξεων. Στην προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιούργησαν οι μετατάξεις αυτές, διατυπώθηκαν προτάσεις και στην ανωτέρω άτυπη επιτροπή εξέτασης του θέματος. Οι εν λόγω προτάσεις είναι υπό εξέταση προκειμένου να βρεθεί μια δίκαιη, ορθή και ωφέλιμη λύση, στο πλαίσιο της νομιμότητας, ενώ έχει ήδη διενεργηθεί έλεγχος της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση υποχρεωτικής μετάταξης.

- Οι υποχρεωτικές μετατάξεις πραγματοποιήθηκαν σε εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 11 του άρθρου82 ν.4172/2013 και μέχρι σήμερα μετατάχθηκαν 3.655 εκπαιδευτικοί από τη Β/θμια στην Α/θμια. Από την έκδοση της πρώτης απόφασης μετατάξεων υπήρξαν διαμαρτυρίες, ενστάσεις αι δικαστικές προσφυγές των εκπαιδευτικών για τη διαδικασία αυτή και παρά τις διορθωτικές προσπάθειες που έγιναν το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.

- Σημειωτέον ότι έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα έξι φάσεις μετατάξεων και έχουν εκδοθεί συνολικά δέκα υπουργικές αποφάσεις και μάλιστα έχουν υποβληθεί ενστάσεις και κατατεθεί δικαστικές προσφυγές ακόμα και μετά και τις τελευταίες μετατάξεις που πραγματοποιήθηκαν (ΦΕΚ 1780/Γ).

- Επιπλέον, οι εν λόγω μετατάξεις δημιούργησαν εκτός των άλλων πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 που ήδη υφίσταντο στην Α/θμια καθώς μετατάχθηκαν στην Α/θμια εκπαιδευτικοί της Β/θμιας. Στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος έγινε σύσταση θέσεων σε συγκεκριμένους κλάδους (ΦΕΚ 1719/Β/17-08-2015). Επί των θέσεων αυτών πραγματοποιήθηκαν οι μεταθέσεις έτους 2014-15, διαδικασία κατά την οποία μετατέθηκαν 946 εκπαιδευτικοί της Α/θμιας, επιλύοντας εν μέρει το πρόβλημα.

Ετήσια έκθεση ΟΟΣΑ: Από τους πιο γερασμένους κακοπληρωμένους είναι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί


Γερασμένο και κακοπληρωμένο είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ελλάδα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, «Education at a Glance».

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με το γηραιότερο προσωπικό. Είναι ενδεικτικό ότι το 40% των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, όπως όμως και στη Γερμανία, αλλά και την Ιταλία είναι τουλάχιστον 50 ετών, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο (30%) στις χώρες του ΟΟΣΑ. Καθώς δε, οι διορισμοί έχουν «παγώσει» ελλείψει κονδυλίων, η ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα φαίνεται να αποτελεί άπιαστο στόχο για τα επόμενα πολλά χρόνια. Είναι ενδεικτικό ότι ο προϋπολογισμός του 2016 συρρικνώνει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για την Παιδεία. Ο μεγάλος «χαμένος» αυτής της μείωσης είναι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου τα κονδύλια σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2015 μειώνονται κατά 65.000.000 ευρώ.

Επίσης σύμφωνα με την ίδια έκθεση οι Έλληνες καθηγητές είναι από τους πιο κακοπληρωμένους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την κατάταξη, η οποία στηρίζεται στον αρχικό μισθό, το μισθό μετά από 15 χρόνια υπηρεσίας και τον τελευταίο, η χώρα μας βρίσκεται στην όγδοη θέση από το τέλος.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι σε δείγμα 34 χωρών, η Ελλάδα και η Ουγγαρία είναι οι μοναδικές στις οποίες έγιναν περικοπές στους μισθούς των καθηγητών, καθώς κατά μέσο όρο στις υπόλοιπες αυξήθηκαν οι απολαβές. 

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ: Πιθανόν ηλεκτρονικά φέτος


Πολύ πιθανόν να γίνουν ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για τις φετινές μεταθέσεις. Αν και οι συσκέψεις δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη σε ότι αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπαιδευτικοί θα αποστείλουν τις αιτήσεις από το "σπίτι τους".








 
 
 
 
 
 
 
 

Σχετικά με την μετακίνηση καθηγητών στα ΙΕΚ



Μετακινούν συναδέλφους χωρίς αίτησή τους, χωρίς αίτηση των εκπαιδευτικών

Αυταρχική απόφαση της νέας μνημονιακής κυβέρνησης

Επειδή τα ΙΕΚ έχουν καθυστερήσει να λειτουργήσουν οι συνάδελφοι θα αναγκαστούν από τις διευθύνσεις στα ΙΕΚ να συμπληρώσουν τις χαμένες ώρες του εξαμήνου του ΙΕΚ σύμφωνα με το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα των ΙΕΚ. Αυτό σημαίνει ότι θα διδάξουν πολλές περισσότερες ώρες από το προβλεπόμενο ωράριό τους.

Καταγγέλλουμε την πολιτική των περικοπών, των συγχωνεύσεων, της κατάργησης των ολιγομελών τμημάτων που ακολουθεί το υπουργείο παιδείας, επιδιώκοντας να δημιουργήσει πλεονάσματα καθηγητών για να καλύψει την ανεπάρκεια των διορισμών.  Είναι μια τακτική της οποίας οι συνέπειες αποτυπώνονται στην υποβάθμιση των μορφωτικών διαδικασιών μέσα  στις τάξεις αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

- Καμία διάθεση στα ΙΕΚ εκπαιδευτικών της Β/θμιας, υποχρεωτικά, χωρίς αίτησή τους.  

- Διατήρηση όλων των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν στη Β/θμια Εκπ/ση (ωράριο, άδειες, διακοπές, κ.ά.) για όσους συναδέλφους επιλέξουν να μετακινηθούν στα ΙΕΚ.

Εξελίξεις με το θέμα της απεργίας


Η ΓΣΕΕ έβγαλε απεργία για τις 3 Δεκέμβρη και νομίζω ότι η ΑΔΕΔΥ θα ακολουθήσει στην ημερομηνία αυτή. Όπως σου είχα πει η ΑΔΕΔΥ σχεδιάζε να βγάλει 24ωρη απεργία μεταξύ 10 και 16/12. Μετά την απόφαση της ΓΣΕΕ θα έχουμε 24ωρη απεργία μαζί με την ΑΔΕΔΥ στις 3/12/2015.

Μετά την εξέλιξη αυτή οι Γενικές Συνελεύσεις θα πάρουν χαρακτήρα ενημέρωσης και οργάνωσης του αγώνα, καθώς δεν θα υπάρχει και εισήγηση από τις παρατάξεις που τις αποφάσισαν. Υπάρχει πρόβλημα επίσης και με τη Γενική Συνέλευση των προέδρων καθώς την αποφάσισαν για τις 5/12 (ημερομηνία μετά την απεργία)!!!.

Τους είχαμε τονίσει αυτή την πιθανότητα και παρεμβάσεις και ΠΑΜΕ λέγανε ότι μπορεί να γίνει και ας είναι και μετά την απεργία!!!

Γενικές Συνελεύσεις χωρίς καμία εισήγηση (έτσι κουβέντα να γίνεται)!!! Και Γενική Συνέλευση των Προέδρων μετά την απεργία χωρίς να έχει τίποτα να ψηφίσει αφού δεν θα υπάρχει πλαίσιο και πρόγραμμα που να έχει ψηφίσει στις Γενικές Συνελεύσεις που θα έχουν γίνει πριν την απεργία!!!

Το απόλυτο μπάχαλο και αυτές οι παρατάξεις θέλουν αν λένε ότι αυτά τα κάνουν προς το συμφέρον των συναδέλφων. Ποιών συναδέλφων που μας έχουν γυρίσει την πλάτη και κάνουμε γενικές συνελεύσεις με 3 και 10 άτομα. Ούτε διευρυμένα ΔΣ δεν τα λες!!!

Ο απόλυτος εκφυλισμός του συνδικαλιστικού κινήματος. Με τεράστιες ευθύνες στις παρατάξεις του μπάχαλου ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις και ΠΑΜΕ (οι τελευταίοι τουλάχιστον το λένε καθαρά ότι δεν εκπροσωπούν καμία ΕΛΜΕ και Ομοσπονδία παρά μόνο το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ).

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Ανατροπή στον υπολογισμό συντάξεων

Ανατροπή στον υπολογισμό συντάξεων
page9image16480

Νέος, μεικτός τρόπος υπολογισμού των συντάξεων ισχύει για όλους τους ασφαλισμένους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα που είτε θεμελίωσαν δικαίωμα συνταξιοδότησης από την 1η Ιανουαρίου του 2015 και μετά (ανεξάρτητα από το πότε θα υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης) είτε θεμελίωσαν δικαίωμα έ

UNESCO: 58 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως δεν πηγαίνουν σχολείο


UNESCO: 58 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως δεν πηγαίνουν σχολείο
page9image1160
Εκτός εκπαιδευτικής διαδικασία εξακολουθούν να βρίσκονται 58 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως σύμφωνα με τα λεγόμενα της γενικής διευθύντριας της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα στη διάρκεια συζήτησης για την κοινωνική ενσωμάτων στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας.
Περισσότερα από 30 εκατομμύρια από αυτά τα παιδιά βρίσκονται σε εμπόλεμες καταστάσεις και σήμερα η εκπαίδευση είναι επιτακτική ανάγκη για την ειρήνη και την ασφάλεια, όχι μόνον ηθική υποχρέωση,

Νέα ψηφιακή συνεργατική πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς

Νέα ψηφιακή συνεργατική πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς
Η ΜΗΤΙΔΑ (http://www.mitida.gr/) αποτελεί ένα καινοτόμο, φιλικό και εύχρηστο διαδικτυακό περιβάλλον που αναπτύχθηκε από το ΕΚΤ και είναι ειδικά σχεδιασμένο για να υποβοηθήσει τη συνεργατική δραστηριότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας στην ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Ποσοστό ανάλογο με την συμμετοχή για τους αποφοίτους προηγουμένων χρόνων


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Ποσοστό ανάλογο με την συμμετοχή για τους αποφοίτους προηγουμένων χρόνων
Σύμφωνα με Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή 29-10-2015: Άρθρο 40 Θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1. Οι παράγραφοι 6 και 7 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως προστέθηκαν με την παράγραφο 9 του άρθρου 58 του ν. 4310/2014 (Α’258), αντικαθίστανται ως εξής:
«6. Απόφοιτοι ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ή άλλου τύπου Λυκείου., οι οποίοι είχαν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κ

Αιτήσεις για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο


Αιτήσεις για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
page3image1104
Πρόσκληση για την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Φοιτητών σε 6 Προπτυχιακά και 26 Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Δείτε την Πρόσκληση: http://media.eap.gr/images/stories/pdf/prok_2016_17.pdf.pdf 

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Σχετικά με τις συναντήσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό παιδείας


Σχετικά με τις συναντήσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό παιδείας

Οι συναντήσεις αυτές έγιναν στα πλαίσια της ανάληψης των καθηκόντων  της νέας πολιτικής ηγεσίας και υπό το βάρος των τεράστιων προβλημάτων στα σχολεία όλης της χώρας  που είχαν οξυνθεί εξαιτίας των ολιγωριών της περασμένης ηγεσίας των Μπαλτά – Κουράκη.
Η 1η συνάντηση, που έγινε στα γραφεία της ΟΛΜΕ ( 13/10/2015)
Η συνάντηση αυτή ξεκίνησε σαν «φιέστα» του νέου υπουργού παιδείας κ. Φίλη, που παρόλα τα

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής


Προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων πιστοποίησης Β επιπέδου

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων πιστοποίησης Β επιπέδου

tpe
Γίνεται γνωστό ότι δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα πιστοποίησης Β’ επιπέδου ΤΠΕ για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις σχετικές δοκιμασίες της 4ης (Ιούνιος – Ιούλιος 2014) και 5ης

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Ερώτημα για την συμμετοχή αποφοίτων Λυκείου παλαιότερων ετών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ερώτηση προς τον   Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο Νίκο Φίλη
Θέμα: Συμμετοχή αποφοίτων Λυκείου παλαιότερων ετών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
...
Αθήνα, 16 Οκτωβρίου 2015
Mε το Ν. 4327/2015, «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», που προτάθηκε και ψηφίσθηκε από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μεταβλήθηκε για μία ακόμη φορά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται κυρίως για το άρθρο 3 του Ν. 4327/2015, που επιχειρεί αποσπασματικές αλλαγές με επιφανειακό τρόπο, δεδομένου ότι δεν υπήρξε εκτενής μελέτη και διαβούλευση κατά τη διαδικασία υιοθέτησής του, και θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά φέτος. Σε σχέση με τη συμμετοχή στις φετινές

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

ΔΑΚΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ : ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ


ΘΕΜΑ : ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ

 
Η αύξηση του ΦΠΑ  στα νησιά αρχής γινομένης από τη Ρόδο, σε συνδυασμό με τους πολύ χαμηλούς μισθούς  των εκπαιδευτικών παρά τις αντίθετες προεκλογικές υποσχέσεις, θα δημιουργήσει ασφυξία  και επιπλέων αποκλεισμό  των εκπαιδευτικών  στα νησιά. 

Τα  Δωδεκάνησα  συγκεντρώνουν  κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Στην πλειονότητα τους, οι εκπαιδευτικοί  προέρχονται από την ηπειρωτική Ελλάδα. Τα νησιά σε αντίθεση  με μια γεωγραφική ή διοικητική περιφέρεια του ηπειρωτικού χώρου, όπου υπάρχει  συνέχεια του εδάφους,  η διαμονή σε νησί δυσχεραίνει σημαντικά την εύκολη μετακίνηση στους τόπους καταγωγής ή μόνιμης διαμονής των εκπαιδευτικών. Παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις, το κακό συγκοινωνιακό

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

ΔΑΚΕ ΔΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Σχετικά με τις απαλλαγές για το μάθημα των Θρησκευτικών

 

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε. αισθάνεται την υποχρέωση να ενημερώσει τους συναδέλφους για το παρασκήνιο και το μεγάλο θέμα που προέκυψε με τις δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας.

Οι δηλώσεις

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, κ. Σία Αναγνωστοπούλου, θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη για τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση αλλά και τις τεράστιες ευθύνες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσία του υπουργείου παιδείας των κυρίων Μπαλτά και Κουράκη, έκανε κάποιες δηλώσεις στο κομματικό ραδιοφωνικό σταθμό της Κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ, γνωρίζοντας ότι έτσι θα στρέψει τη δημοσιότητα των τελευταίων ημερών από τις παραλείψεις και τις ολιγωρίες που κρατούν κλειστά εκατοντάδες Δημοτικά και νηπιαγωγεία και δεκάδες Γυμνάσια και Λύκεια να υπολειτουργούν με 1 και 2 καθηγητές!!!

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Αφαίρεση από ύλη του "Παρευξείνιου Ελληνισμού κατά το 19ο και 20ο αιώνα"


«Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα»

αφαιρείται  από την εξεταστέα διδακτέα ύλη του μαθήματος της Ιστορίας της Γ’ Λυκείου, της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, για το επόμενο σχολικό έτος

Ερώτημα από ΦΟΡΤΣΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΒΟΥΛΗ

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων

Τι θα ισχύσει με τα κριτήρια για την Ειδική ΑγωγήΤο υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων διαψεύδει κατηγορηματικά δημοσιεύματα του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου σύμφωνα με τα οποία εξετάζεται η κατάργηση των ολοήμερων σχολείων προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια.
Τα ολοήμερα σχολεία θα εξακολουθήσουν κανονικά και απρόσκοπτα τη λειτουργία τους, καθώς το υπουργείο έχει εξασφαλίσει όλες τις αναγκαίες πιστώσεις.

Λάθος η επιβολή ΦΠΑ 23% στις υπηρεσίες εκπαίδευσης των ιδιωτικών σχολείων, λέει ο Θεόδωρος Φορτσάκης

Λάθος η επιβολή ΦΠΑ 23% στις υπηρεσίες εκπαίδευσης των ιδιωτικών σχολείων, λέει ο Θεόδωρος Φορτσάκης«Η ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ σε ποσοστό 23% στις υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία αποτελεί μία ακόμη αλλαγή προς τη λάθος κατεύθυνση, μετά την πρόσφατη επιβολή του ίδιου συντελεστή ΦΠΑ στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών» δήλωσε ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ Θεόδωρος Φορτσάκης, σχολιάζοντας τις σχετικές πληροφορίες, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς.

Όπως επισημαίνει, πρόκειται για μέτρο το οποίο, εάν υιοθετηθεί, θα προκαλέσει σωρεία προβλημάτων, καθώς δεν έχει προηγηθεί διάλογος και σχετική μελέτη.

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Ποια είναι η προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας; Η λειτουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων διοίκησης τουρισμού σε Ρόδο και Ρέθυμνο ή η κατ΄ εξαίρεση και με συνοπτικές διαδικασίες εισαγωγή προσφύγων και παράνομων μεταναστών, που προωθεί, σε σχολές του Πανεπιστημίου Αιγαίου;»





6 Αυγούστου 2015

Ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με αφορμή την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για την κατ’ εξαίρεση εισαγωγή προσφύγων και παράνομων μεταναστών σε τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε Ρόδο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Σύρο.

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Κόνσολας Μάνος:Πράξη ακραίου παραλογισμού και οπισθοδρόμησης η διακοπή του προγράμματος «Ψηφιακό Σχολείο»”






“Πράξη ακραίου παραλογισμού και οπισθοδρόμησης η διακοπή του προγράμματος «Ψηφιακό Σχολείο»”


Την έντονη αντίδραση του Επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού της Ν.Δ και Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα, προκάλεσε η διαφαινόμενη πρόθεση του Υπουργού Παιδείας, κ. Μπαλτά, να καταργήσει το πρόγραμμα «Ψηφιακό Σχολείο», προκειμένου να διοχετεύσει σε προσλήψεις τους πόρους του προγράμματος.

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Στο βιογραφικό Περιφερειακού Διευθυντή:Άρνηση συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης, σύμφωνα με δημοσίευμα τους ESOS

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, ανάρτησε στον ιστότοπο της ΠΔΕ το Βιογραφικό του, στο οποίο μεταξύ των προσόντων και δραστηριοτήτων του αναφέρει τα εξής:


“Άρνηση συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) του σχολείου σύμφωνα με την πράξη 34η/31-10-2014 του Συλλόγου διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης”.



Αυτό σημαίνει ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής ως εκπαιδευτικός τότε αρνήθηκε την εφαρμογή νομοθεσίας και τώρα  θα εγκαλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τις αποφάσεις και τις  εγκυκλίους της νυν πολιτικήςηγεσ
ίας του υπουργείου Παιδείας.

Εξέταση συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή

Εξετάζεται η συνάφεια των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)

              


Aμισθη Επιστημονική Επιτροπή, συγκροτήθηκε   στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου  
Α.  Να εξετάζει τις συνάφειες διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
Β. Να εισηγείται σχετικά στο Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. το οποίο και θα γνωμοδοτεί προς τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΟΠΑΙΘ για συνάφειες σχετικές με ΕΕΠ και ΕΒΠ και προς τις αρμόδιες Δ/νσεις

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Την “λύση” των εθελοντών εκπαιδευτικών' ,μελετά το υπουργείο παιδείας


 
Σε κάλεσμα προς εθελοντές εκπαιδευτικούς, ανέργους ή εν γένει αλληλέγγυους, στην προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά και να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από Σεπτέμβρη, σκέφτεται να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου, σταθερή στην πατριωτική άποψη που έχει εκφράσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εκπαίδευση την περίοδο της κρίσης, αλλά και μη θέλοντας να προβεί σε σκληρά μέτρα για την ήδη πιεσμένη εκπαιδευτική κοινότητα, θέλει να εξαντλήσει το… σχέδιο Β στη βάση της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.
«Ανεργοι καθηγητές θα μπορούσαν να εργαστούν για κάποιες ώρες στα σχολεία της γειτονιάς ή της ευρύτερης περιοχής, είτε με μια μικρή χρηματοδότηση είτε αφιλοκερδώς, ενώ καθοριστική θα μπορούσε να είναι η συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων», έλεγε χθες ανώτατο στέλεχος του υπουργείου, παραπέμποντας στη βάση της αλληλεγγύης που έχει ήδη θέσει ο ίδιος ο υπουργός για τον χειρισμό του θέματος. Ακόμα και την αύξηση ωραρίου ο κ. Μπαλτάς περισσότερο την εντάσσει στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας -από καιρό με γενικές αναφορές, πλέον συγκεκριμένα- παρά στην πολιτική του υπουργείου.
Και… οβολός

ΑΣΠΑΙΤΕ: Η πρόσκληση για το Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) και στο Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) για το ακαδ. έτος 2015-2016

           
Την πρόσκληση για την εισαγωγή των φοιτητών στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) και στο Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) για το ακαδ. έτος 2015-2016, εξέδωσε η ΑΣΠΑΙΤΕ  Η υποβολή αιτήσεων θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας www.aspete.gr ή aspete.eap.gr από ΤΡΙΤΗ 25.08.2015 ώρα 12.00 έως ΔΕΥΤΕΡΑ 14.9.2015 ώρα 17.00

Στο Πειθαρχικό καθηγητές που δε συμμετείχαν στις εκλογές για την ανάδειξη Διευθυντή του σχολείου τους


 

           

Διόγκωση προβλημάτων στην εκπαίδευση

Έξι μήνες  νέας διακυβέρνησης και τα προβλήματα όχι απλά παραμένουν στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά έχουν διογκωθεί με πρωτοφανή τρόπο, σε σημείο που απειλούν πλέον την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων από το ξεκίνημά τους ακόμη.
Εμπαιγμός και ευτελισμός είναι οι δύο λέξεις που χαρακτηρίζουν τις ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους αναπληρωτές, οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης (κατά το 1/5 και πλέον) σε όλη την επικράτεια, ζώντας με την απόλυτη έννοια ως νομάδες, με τις συνεχείς εσωτερικές μεταναστεύσεις τους, αφού “οργώνουν” την επαρχία περιπλανώμενοι χρόνια τώρα σε καθεστώς ομηρίας, από το ένα χωριό στο άλλο, από το ένα δυσπρόσιτο σχολείο στο άλλο. Και όλα αυτά, χωρίς να αναγνωρίζεται η πλήρης προϋπηρεσία τους για το διάστημα που εργάστηκαν, μεταξύ 2010-2014!!!

Δεκτοί και οι πρόσφυγες στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου : Συριακής ή άλλης υπηκοότητας προσφύγων, αιτούντων άσυλο στις ελληνικές αρχές.

ΑΘΗΝΑ 30/07/2015

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση Ομάδας Εργασίας που συγκροτήθηκε με απόφαση του πρύτανη, καθηγητή Στέφανου Γκρίτζαλη και κατόπιν εισήγησης του πρώην πρύτανη Θεμιστοκλή Λέκκα, ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, συζήτησε το θέμα της εγγραφής σε Τμήματα του Ιδρύματος των αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα.

Στόχος να υπάρξει άμεσα νομοθετική πρόβλεψη για κατ' εξαίρεση εισαγωγή προσφύγων φοιτητών και φοιτητριών στα Τμήματα του Πανεπιστημίου. Συγκεκριμένα, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποφάσισε τη σύνταξη επιστολής προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης σχετικά με το θέμα της εγγραφής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου συριακής ή άλλης υπηκοότητας προσφύγων, αιτούντων άσυλο στις ελληνικές αρχές.

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Να βάλουμε πλάτη; Ούτε θέλουμε, ούτε μπορούμε... Αρθρό του Κωνσταντίνου Κατσαρού:





Πριν έξι μήνες, προσβλέποντας σε μια καλύτερη μέρα τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, πολλοί πολίτες της χώρας μας επέλεξαν να γυρίσουν σελίδα.

Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, έχοντας ένα πρόγραμμα σε εντελώς αντίθετη ρότα από αυτή που πήγαινε η Ελλάδα κατά τη διακυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, έταξε πολλά, υπερβολικά πολλά σε έναν πολύπαθο λαό που είχε ανάγκη να ακούσει ωραία πράγματα, να δει την ελπίδα να έρχεται…

Αύξηση των διδακτικών ωρών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία

Λύσεις αναζητά το ΥΠΠΑΙΔ-συνάντηση Μπαλτά - Σταθάκη
Αύξηση των διδακτικών ωρών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία
(EUROKINISSI/ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ)


Αθήνα 
Λύση για να καλυφθούν τα περίπου 20.000 κενά στα σχολεία αναζητεί το υπουργείο Παιδείας, με τον αρμόδιο υπουργό Αριστείδη Μπαλτά να μην αποκλείει το ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Ο κ. Μπαλτάς θα συναντηθεί σήμερα, Τρίτη, με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη προκειμένου να να συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουν να βρεθούν πιστώσεις για επιπλέον 5.000-6.000 θέσεις.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Θέμα γονιδίων η επιτυχία ή η αποτυχία στις σχολικές εξετάσεις;Έρευνα



Οι βαθμολογικές διαφορές μεταξύ των μαθητών λυκείου στις απολυτήριες εξετάσεις, τόσο των θετικών όσο και των θεωρητικών μαθημάτων, επηρεάζονται από το DNA που έχουν κληρονομήσει από τους γονείς τους.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν βρετανοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Scientific Reports και θέτουν σε αμφισβήτηση την άποψη ότι η επιτυχία ή αποτυχία στις εξετάσεις είναι πρωτίστως θέμα κοινωνικών, οικονομικών και άλλων περιβαλλοντικών παραγόντων (σχολείου, οικογένειας κ.α.).

Μπαλτάς: Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί

  
Αποκαλυπτικός ο υπουργός Παιδείας στην ΕΡΤ (αύξηση ωραρίου, “πιθανοί διορισμοί” άγνωστο το πότε)

Με αναπληρωτές καθηγητές θα αρχίσει η νέα σχολική χρονιά και όπως διευκρίνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο αρμόδιος υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς υπάρχουν τα χρήματα για να καλυφθεί το 50% των κενών θέσεων που είναι καταγεγραμμένες στην παιδεία (σε 20.000 υπολογίζει τα κενά το ΥΠΟΠΑΙΘ).

Ο κ. Μπαλτάς είπε ότι στην απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου είναι μόλις μπει ο μαθητής στην τάξη το Σεπτέμβριο να έχει δάσκαλο και βιβλία.

Αποκαλυπτικός ήταν ο κ. Μπαλτάς αφού δε δεσμεύτηκε για το πότε θα γίνουν διορισμοί (μπορεί και στο μέσο της σχολικής χρονιάς), αλλά ακόμα και αν θα γίνουν οι 2.500 διορισμοί περίπου, αφού πρώτα από αυτόν τον αριθμό θα αφαιρεθούν οι επαναπροσληφθέντες.

Ανοιχτή διάπλατα άφησε ο υπουργός την πιθανότητα να αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, αφού όπως επικαλέσθηκε η χώρα μας βρίσκεται σε κρίση και θα πρέπει να κάνουμε θυσίες!

Συγκεκριμένα είπε:

«Η χώρα βρίσκεται σε κρίση όλοι πρέπει να βάλουμε τον όβολο μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».

Για το θέμα του πολυνομοσχεδίου που αφορά στην Παιδεία εκτίμησε πως δεν θα υπάρχουν διαρροές από τον ΣΥΡΙΖΑ και πως το πρόβλημα έχει η αντιπολίτευση.

 πηγή alfa vita



Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Αρχηγοί προς Α.Τσίπρα:Να μην κατατεθεί στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο “κουρελού”



Ο κ. Τσίπρας φέρεται να εξέφρασε κατανόηση στον προβληματισμό των πολιτικών αρχηγών


Να αξιοποιήσει τους 230 βουλευτές για να ψηφιστούν από τη Βουλή σημαντικά νομοσχέδια και να αποφύγει η κυβέρνηση να φέρει, προς ψήφιση, το πολυνομοσχέδιο “κουρελού”, το οποίο μπορεί να προκαλέσει εντάσεις. Αυτό ζήτησαν από τον πρωθυπουργό οι πολιτικοί αρχηγοί στο γεύμα της Προεδρίας της Δημοκρατίας.


Ο κ. Τσίπρας φέρεται να εξέφρασε κατανόηση στον προβληματισμό των πολιτικών αρχηγών.


Σημειώνεται ότι ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς στη σημερινή συνάντηση με το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ  ανέφερε  ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου βρίσκεται σε διαδικασία κατάθεσης και ότι αυτή τη στιγμή εξετάζεται από τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, επομένως τις επόμενες ημέρες θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.


Σημειώνεται ότι συνεργάτες του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά επέμεναν ότι το πολυνομοσχ΄διο θα κατατίθεντο σήμερα ή χθες κάτι που δεν έγινε.


Σε νεότερη επικοινωνία που είχαμε σήμερα Παρασκευή, με τους ίδιους συνεργάτες του υπουργού μας είπαν ότι τελικά τη Δευτέρα το πολυνομοσχέδιο θα πάρει το “δρόμο” για τη Βουλή.


Το πολυνομοσχέδιο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση όπου συνολικά κατατέθηκαν 6050 σχόλια και προτάσεις.


Ο υπουργός Παιδείας με δημόσια επιστολή δεσμεύτηκε ότι το επιτελείο του θα επεξεργαστεί τα σχόλια αυτά, τα οποία θα λάβει σοβαρά υπ’ όψη στη διαμόρφωση της τελικής μορφής του σχεδίου νόμου.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS